کدام موشک ايراني در 7 دقيقه اسرائيل را هدف قرار مي‌دهد؟
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

کدام موشک ايراني در 7 دقيقه اسرائيل را هدف قرار مي‌دهد؟

 

عماد نخستين موشک بالستيک دوربردِ زمين به زمين است که تمامي مراحل طراحي و ساخت آن توسط دانشمندان داخلي انجام شد.

قدرت موشکي ايران اکنون يکي از دستاورد‌هاي بزرگ جمهوري اسلامي در عرصه فناوي‌هاي نظامي و قدرت دفاعي کشور است که نقطه شروع اين پيشرفت را مي‌توان دوران جنگ تحميلي و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط ساير کشور‌ها دانست. امروز با تکيه بر توانمندي داخلي و استفاده حداکثري از ظرفيت‌هاي موجود در فواصل زماني کوتاه، موشک‌هاي جديد و مدرني توسط نيرو‌هاي مسلح کشور رونمايي مي‌شود که با معرفي هرکدام از آن‌ها دشمنان از پيشرفت ايران در عرصه دفاعي عصباني‌تر شده و توانايي جمهوري اسلامي در عرصه دفاعي نمايان‌تر مي‌شود.

اما نکته واضح اين است که ما براي افزايش قدرت دفاعي و توان موشکي خود از هيچ کس اجازه نمي‌گيريم و برنامه‌هاي دفاعي خود را به ويژه در حوزه موشکي با قاطعيت دنبال مي‌‎کنيم و موشک عماد، يکي از مصاديق برجسته آن محسوب مي‌شود.

موشک "عماد" به عنوان موفقيت بزرگ صنعت دفاعي کشور در واقع طراحي متفاوتي از همان موشک "قدر" است و شايد بتوان گفت اين موشک نوعي "شهاب-3" با سيستم هدايتي ارتقا يافته است، ولي دماغه مخروطي شکل آن با اين دو موشک متفاوت است. عماد اولين موشک دوربرد بالستيک ايراني است که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامي طراحي و ساخته شد. موشک‌هاي بالستيک قادرند با قدرت پيشرانه خود، تا ارتفاع بسيار بالايي حرکت کنند و پس از آن با کمک جاذبه زمين، و به صورت سقوط آزاد به سمت هدف ادامه مسير دهند.

سردار اميرعلي حاجي زاده فرمانده هوافضاي سپاه پاسداران بُرد اين موشک را 1700کيلومتر اعلام کرد که قرار است به عنوان سومين موشک دوربرد ايران قدرت دفاعي کشور را تثبيت کند. عماد بيش از 700 کيلوگرم سرجنگي دارد و يک موشک هدايت شونده بردبلند سطح به سطح با پتانسيل‌هاي منحصر به فرد محسوب مي‌شود. همچنين سوخت مايع اين موشک به نوعي پيشرفت در پيشرانه‌هاي موشکي ايران محسوب مي‌شود. همانطور که گفته شد اين موشک 700 کيلوگرم وزن سرجنگي و سرعت بالايي دارد، بنابراين هدفگيري پدافندي آن بسيار سخت خواهد بود؛ زيرا سرعتي معادل 4 هزار و 300 متر بر ثانيه داشته و کمتر از 10 دقيقه و به اذعان صهيونيست ها در مدت 7 دقيقه مي تواند سرزمين هاي اشغالي را هدف قرار دهد.

وجود بالک‌هايي بر روي سر جنگي اين موشک بالستيک باعث شد تا بسياري از کارشناسان دفاعي اعلام کنند که سر جنگي اين موشک ايراني توان هدايت در مرحله آخر را داشته و همچنين از دقت بسيار بالايي برخوردار است و ضريب خطاي آن زير10 متر تخمين زده مي‌شود. عماد به عنوان اولين موشک دوربرد ايراني، قادر است تا لحظه رسيدن به هدف، توسط مجريان خود کاملا تحت کنترل باشد.

سکوي پرتاب موشک عماد به گونه‌اي ساخته شده که بتوان از آن تحت هر شرايطي استفاده کرد. يکي از مهم‌ترين عوامل در کنترل و هدايت بهتر موشک ها، تنوع سکوي پرتاب است که براي اين موشک به صورت متحرک و ثابت، لحاظ شده است.

وزارت دفاع کشورمان، موشک دوربرد "عماد" را نسل جديد موشک‌هاي بالستيک زمين به زمين و نخستين موشک دوربرد جمهوري اسلامي معرفي مي‌کند که تمامي مراحل طراحي و ساخت آن توسط دانشمندان و متخصصان سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع انجام شده است.

همچنين درباره نام اين موشک، برخي رسانه‌هاي لبناني در آن زمان علت نام گذاري دقيق‌ترين موشک دوربرد ايران را به دليل شهادت شهيد عماد مغنيه عنوان کردند. عماد اولين موشکي بود در مهرماه 94  و پس از توافق هسته‌اي ساخته و رونمايي شد که بسيار مورد توجه کارشناسان و رسانه‌هاي داخلي و خارجي قرار گرفت و واکنش‌هاي فراواني در سطح بين‌الملل داشت.

پايگاه خبري «کلام اليوم» با ارائه گزارشي در اين زمينه اعلام کرد که اين آزمايش موشکي به صورت «موفقيت‎آميز» انجام شد و قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا هدف گيري کند. دقت در ساخت اين موشک و بومي بودن آن بدون مشارکت هيچ کشور خارجي، توجه رسانه‎هاي جهان را به خود جلب کرد.

خبرگزاري «نبأ» هم در تيتر گزارش منتشر شده درباره موشک عماد نوشت که "تهران عماد را به انبار موشکي بالستيک خود اضافه کرد. "

شبکه خبري «الميادين» در اين باره نوشت که ايران نسل جديد موشک‌هاي بالستيک خود را آزمايش کرد؛ «عماد» قادر است اهداف را با فاصله خيلي دور نابود کند.

پايگاه سعودي «الحياه» نيز در پايان گزارش خود درباره آزمايش موشک «عماد» در آن روزها نوشت که اين اقدام ايران مي‌تواند تهديدي براي کشور‌هاي عربي منطقه باشد.

پايگاه خبري الوقت نيز در گزارش خود در مورد توانمندي موشکي جمهوري اسلامي ايران نوشت: موشک‌هاي دوربرد ايران از 10 سال پيش دورنمايي شده و آزمايش‌هاي خود را با موفقيت پشت سر گذاشته، اين موشک ويژگي‌هاي خاصي از جمله قدرت تخريب بالا دارد و مي تواند در کتر از ده دقيقه به سرزمين‌هاي اشغالي برسد.

محافل و نشريات صهيونيستي بلافاصله پس از انجام آزمايش موفقيت آميز موشک عماد در مهرماه سال 94، آن را نشان دهنده پيشرفت آشکار قدرت موشکي ايران دانستند؛ "جِروزالم پُست"، "هاآرِتص" و "اورشليم" از جمله رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي بودند که به آزمايش موشک دوربرد عماد در ايران واکنش نشان دادند.

وب‌سايت روزنامه «جروزالم پست» اسرائيل با انتشار تحليلي از آزمايش موفقيت‌آميز موشک هدايت‌شونده دوربُرد «عماد» ايران، نوشت که توليد اين موشک از سوي نيرو‌هاي نظامي ايران، نمادي از توانمندي و پيشرفت فناوري نظامي ايران است، اما به نظر مي‌رسد با توجه به لايه‌هاي دفاع موشکي اسرائيل، موشک عماد براي نيرو‌هاي نظامي اسرائيل قابل مهار است. "اين در حالي است که لايه هاي دفاعي اين رژيم حتي توان مقابله با راکت هاي حماس را هم ندارند!"

"اوزي رابين" کارشناس موشکي اسرائيل در مورد اين موشک جديد به رويترز گفت: "عماد نشانگر جهشي بزرگ در بحث دقت است؛ اين موشک در دماغه خود مجهز به سامانه هدايت و کنترل پيشرفته‌اي است".

اسرائيل در حال حاضر سامانه‌هايي براي مقابله با موشک‌هاي بالستيک در اختيار دارد که از قوي‌ترين آن‌ها مي‌توان به ختس يا همان پيکان 3  اشاره کرد که سامانه‌هايي ضد موشک بالستيک محسوب مي‌شوند. اما در بيان ويژگي‌هاي عماد به اين موضوع اشاره شده که اين موشک قادر است از سد اين سامانه‌ها نيز عبور و اهداف مورد نظر را منهدم کرده و اين قابليت توانست ذهن بيگانگان را به خود مشغول کند.

وبگاه «امور دفاعي، موشکي» رژيم صهيونيستي در گزارشي با اشاره به ساخت موشک عماد از سوي ايران به صراحت نوشت" موشک «عماد»، ساخت ايران قابليت پيشي‌گرفتن بر سامانه دفاع موشکي پيکان 3  اسرائيل را دارد. ختس يا پيکان 3  نوعي سامانه ضد موشک بالستيک است که توسط شرکت صنايع هوايي اسرائيل و شرکت بوئينگ آمريکا طراحي و ساخته شده است. "

جمهوري اسلامي چند سالي است که دستاورد‌هاي جديد در صنعت موشکي را بدون حضور پدر موشکي خود يعني "شهيد حاج حسن طهراني مقدم" رونمايي و آزمايش مي‌کند و در اين مسير بار‌ها نشان داده که قدرت برتر موشکي در منطقه و جزء چند قدرت موشکي برتر جهان است و طهراني مقدم‌ها در ايران کم نيستند. دوست و دشمن مي دانند که دکترين نظامي جمهوري اسلامي ايران کاملاً دفاعي بوده و ايران بار‌ها اعلام کرده که هميشه دفاع خواهد کرد.

کشور ما طي سال‌هاي اخير توانسته‌ است طيف‌ متنوعي از موشک‌هاي بالستيک با ويژگي‌هاي متفاوت براي مقابله با انواع تهديدات را طراحي و توليد کند که به همين سبب به يکي از قدرت‌هاي موشکي جهان و منطقه غرب آسيا تبديل شده است. همچنين در حوزه موشک‌هاي کروز (زميني، هواپايه، ساحل به دريا) موشک‌هاي پدافندي، موشک‌هاي ضدزره، موشک‌هاي هواپايه و . . . نيز داراي توانمندي‌هاي فراواني است.

ساخت موشک عماد خط بطلاني بر تحريم گسترده عليه ايران و سند روشني از خلاقيت در عين مقاومت رزمندگان انقلاب است که امروز در جايگاه متخصصان داخلي صنعت دفاعي موفقيت‌هاي ديگري را براي ملت ايران به ارمغان آورده‌اند. ساخت و ورود اين سامانه به توان عملياتي نيرو‌هاي مسلح، نشان از توجه وزارت دفاع و پشتيباني نيرو‌هاي مسلح به ارتقاء توانمندي‌هاي دفاعي کشورمان داشته و به علت سامانه پرتاب متحرک با قابليت حمل موشک آماده پرتاب داراي قابليت بالقوه‌اي است که تحول عظيمي در صنعت موشکي ايران به وجود آورد.

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : شنبه 21 مهر 1397
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی